PUNCT No. 11 FEBRUARIE 1825 i i JL€ ?0U Qânfă: Durerea e floarea bolnavă a nervilor mei. Durerea albă, care Respiră parfumul stelelor frisle. Durerea albă, care surâde fecioarei învinse de privirea necunoscutului ironic. Durerea albă, care şopteşte copilului bolnav } cuvinte uitate. Durerea e floarea bolnavă a nervilor mei. Durerea albastră cu faneraru-i strigăt, cu gesturile ei banale şi comice... Durerea e floarea bolnavă a nervilor mei. Durerea neagră, ascunsă in negrul nopţii, în negrul furtunii, în manzoleul negru al etericului sens al morţii. Durerea neagră, care e îndrăgostită de privirea nebună a femeei spânzurate. Durerea e floarea bolnavă a nervilor mei. Cântă... Cântă... Suggestions Par quelle admirable lucidite, .qui setnble â premiere ana- lisye caprice, notre monde, fait d’aisance et de confort, de vitesse, manifeste t-il avec une intensiv toujours accrue, l’espirt laborieux et magique de recherche ? C’est â la cons- cience de cette passion que Fon doit demander la com- prehension de tout effort moderniste. Notons, d’ailleurs, que Ies decouvertes des ingenieurs ont multiplii, pour des pa.ssants qui r^flechiraient, un sentiment aigu de Finconnu. Grâce â la T. S. F., le plus bruyant concert traverse la viile en silence, sans appui visible, mais impatient de se livrer cent ou miile fois. Exemple impro- vise. Chaque instant urbain est mystere mattrise. Est-il sage en une telle ambiance d’exiger de la plastique relation aimable d’anecdotes ? Le grand reve orgueilleux de Fepoque : machines, foules, rythmes et lignes complexes et divers, assigne â tous Ies arts une mission hautement innovatrice. Victor Servranckx a beaucoup fr£quent£ l’usine et le bureau. Peintre et sculpteur, il a essay6 de capter le secret de formes et de couleurs dont la vie industrielle extrait son exaltation. De grossir jusqu’au monumental de petits âle- ments il ambitionne, sans jamais sacrifier l’exactitude minu- tieuse â l’elan. Tel, patient, praticien eprouve, il porte en sa robuste fievre une foi tourment£e, que traduit un hymne sobre de beaux tons et de libres geometries, mais cependant revelateur de valeurs absolues. Pierre Bourgeois Linoleum: Matiss Teucht paris 1919 Scarisf Calimachi