Kunsthaus Zürich Logo
  • First image
  • Previous image
  • Next image
  • Last image
  • Show double pages
Use the mouse to select the image area you want to share.
Please select which information should be copied to the clipboard by clicking on the link:
  • Link to the viewer page with highlighted frame
  • Link to IIIF image fragment

Le Pan-Pan au Cul du Nu Nègre

Access restriction

There is no access restriction for this record.

Copyright

The copyright and related rights status of this record has not been evaluated or is not clear. Please refer to the organization that has made the Item available for more information.

Bibliographic data

fullscreen: Le Pan-Pan au Cul du Nu Nègre

Monograph

Title:
Le Pan-Pan au Cul du Nu Nègre
Sub title:
avec une gravure par l'auteur
Extent:
[32] S.
Collection:
Books
Document type:
Monograph
Shelfmark:
DADA I:91
Persistent identifier:
20025
Statement of responsibility:
Clément Pansaers
Author:
Pansaers, Clément
Place of publication:
Bruxelles
Publisher:
Editions Alde
Year of publication:
1920
Edition:
[Electronic ed.]
Dimensions:
21 x 14 cm
Language:
French
Personal subject:
Pansaers, Clément
Statement of responsibility:
Clément Pansaers

Chapter

Title:
Le nu nègre
Collection:
Books
Document type:
Monograph
Structure type:
Chapter

Contents

Table of contents

  • Le Pan-Pan au Cul du Nu Nègre
  • Book cover
  • Endsheet
  • Prepage
  • Figure
  • Title page
  • Le nu nègre
  • Pan-Pan
  • Imprint
  • Endsheet
  • Book cover

Full text

Sur la décomposition — élever un balai à antennes ra- 
diotélégraphiques. La responsabilité est un orchestrion au 
tomatique : écraser une écœurante bacchanale coruscante : 
toutes les folies incombent aux sages et aux saints. La 
sainteté est sujet —objet est la sagesse. 
Sage est l’idiot et saint. Saisissent le sens, à travers les 
mors, les chevaux; les chiens, à travers la muselière, flairent 
le monde. A la musique chamarrée des orgues aux salles 
de danse, s’enfièvre la servante et son débardeur — com 
me leur monsieur au champagne aromatisé, en compagnie 
de sa dame. 
De la chance la valse tumultueuse : — sur courroies 
planchers mobiles, à mouvements contraires — tournoyer 
en rapide pas inverse. La morale est le quotient de vi 
brations de la sentimentale gamme des résultats : chaque 
ton est un résultat : — Sépare la morale de bandit de 
la morale d’honnête homme — un simple intervalle : — à 
assonnance diplomatique, à consonnance utilitaire, à dis- 
sonnance de luxe ! clament les deux pédales : forte d’am 
bition — la résignation en sourdine ! De bandit, tonalité 
de paria, — à bandit, tonalité de l’homme de bien — il y 
a distance d’octave. Théorie musicale à la marmelade! Les 
théoriciens sont : prunes, poires, figues et autres fruits — 
d’après le grand art culinaire, dûment cuits en compotte. 
Malaise amusant du goût les papilles — tout en conser 
vant, quant à l’identité, une certitude empirique sur l’homo- 
géniété de son assimiliation.
	        

Downloads

Downloads

Full record

ALTO TEI Full text PDF (compressed) PDF (full size)
TOC
Mirador

This page

PDF Image Preview Image Small ALTO TEI Full text Mirador

Image fragment

Link to the viewer page with highlighted frame Link to IIIF image fragment

Formats and links

Formats and links

The metadata is available in various formats. There are also links to external systems.

Formats

METS MARC XML Dublin Core

Links

OPAC DFG-Viewer Mirador

Cite

Cite

The following citation links are available for the entire work or the displayed page:

Full record

RIS

This page

Citation recommendation

Please check the citation before using it.

Image manipulation tools

Tools not available

Share image region

Use the mouse to select the image area you want to share.
Please select which information should be copied to the clipboard by clicking on the link:
  • Link to the viewer page with highlighted frame
  • Link to IIIF image fragment

Contact

Have you found an error? Do you have any suggestions for making our service even better or any other questions about this page? Please write to us and we'll make sure we get back to you.

Which word does not fit into the series: car green bus train:

I hereby confirm the use of my personal data within the context of the enquiry made.