Kunsthaus Zürich Logo
  • First image
  • Previous image
  • Next image
  • Last image
  • Show double pages
Use the mouse to select the image area you want to share.
Please select which information should be copied to the clipboard by clicking on the link:
  • Link to the viewer page with highlighted frame
  • Link to IIIF image fragment

Jahresbericht 2012 (2012)

Access restriction

There is no access restriction for this record.

Copyright

The copyright and related rights status of this record has not been evaluated or is not clear. Please refer to the organization that has made the Item available for more information.

Bibliographic data

fullscreen: Jahresbericht 2012 (2012)

Periodical

Title:
Jahresbericht
Collection:
Journals
Document type:
Periodical
Persistent identifier:
20416
Place of publication:
Zürich
ISSN:
1013-6916

Periodical volume

Title:
Jahresbericht 2012
Collection:
Journals
Document type:
Periodical volume
Shelfmark:
Per 374 : 2012
Persistent identifier:
20416_2012
Volume count:
2012
Place of publication:
Zürich
Publisher:
Zürcher Kunstgesellschaft
Year of publication:
2013
Edition:
[Electronic ed.]
Language:
German

Part of figure

Collection:
Journals
Document type:
Periodical
Structure type:
Part of figure

Chapter

Title:
Philippe de Champaigne, Das Schweisstuch der Heiligen Veronika
Collection:
Journals
Document type:
Periodical
Structure type:
Chapter

Contents

Table of contents

  • Jahresbericht
  • Jahresbericht 2012 (2012)
  • Book cover
  • Front paste down
  • Title page
  • Contents
  • Sehr geehrte Mitglieder der Zürcher Kunstgesellschaft
  • Part of figure
  • Problem painting
  • Urs Fischer, Problem painting
  • Diego
  • Femme et tête
  • Le jardin à Stampa
  • Composition (Couple couché)
  • Selbstporträt
  • Annetta
  • Piz Lunghin mit Wasserfall
  • I love you (Four minus three greens)
  • David Renggli, I love you (four minus three greens)
  • Field recordings
  • Helen Mirra, Field recordings
  • Das Schweisstuch der Heiligen Veronika
  • Philippe de Champaigne, Das Schweisstuch der Heiligen Veronika
  • Teppich Nr. 4
  • The clock
  • Christian Marclay, The clock
  • Daily Nr. 1
  • Bouquet
  • Me as Sander
  • Aktivitäten
  • Zürcher Kunstgesellschaft
  • Finanzen
  • Imprint
  • Book cover

Full text

cachée, Paris 1995, hier S. 120 –121. S. auch ders., «Masq ue et por trait» , in: Pic- 
tura Edelweiss (T oulouse), 1983 –19 84, Nr. 3, La véronique, le voile, le suair e, S. 
88 – 96. Eine weitere Verbindung des Zür cher Bildes mit Portr äts von de Cham- 
p aigne findet sich im Motiv der leichten B eschädig ung des Par apettos, s. etwa 
das Bildnis von Mère Angélique Arnauld in V ersaill es von 1648 (Dorival Nr. 141), 
übrigens ebenf alls mit eing em eisseltem Text. 
14  Zum Verhältnis de Champaignes zum Jansenism us: Philip pe de Champaigne ou 
la figure du peintre janséniste. Lectur e critiq ue des rapports entre Port-Royal et 
les arts, hg. von Mar ianne Cojannot-Le B lanc, Paris 2011. Gerade die Gattung 
des Bildnisses galt bei den J ansenisten als problematisch, da sie der Eitelk eit 
Vorschub leisten würde, s. Sandrine Lely, «Les r elations problématiques entre le 
Jansénisme et la peinture au XVIIè siècle: Le cas du portrait», ebd. S. 71 – 83, hier 
S. 75. 
15   Sandrin e Lely, wie Anm. 14, S. 71 – 83. 
16  Diese Qualitäten dominieren auch ein stark mit Port-Royal verbundenes Haup t- 
werk des Künstlers, das sogenannte Ex-Voto von 1662 im Louvre (Dorival Nr. 
140.) Dieses Bild dokumentiert de Champaignes V er bund enheit mit Port-Royal, 
kommemoriert es doch die uner war tete Genesung seiner eigenen Tochter, die 
seit 1648 in Port-Royal de Paris leb te, ab 1657 als Nonne. 
17   Sandrin e Lely, wie Anm. 14, S. 80. 
18   C hristop her Wr ight, «Philippe de Cham p aigne’ s p ainting of the Veil of S. Veroni- 
ca», in: The Connoisseur , J anuar 1978, S. 61 – 63. Der Maler des Bi ldes mit der 
Innenansicht einer Kirche ist unb ekannt. Das b esitzende Museum , das Heck- 
scher Museum of Art in Hunt ing ton, NY, USA, bezeichnet es mit «Inter ieur einer 
Kathedrale», ca. 1660 –1670. Die Masse sind 71 x 87,6 cm. 
19  Wie etwa de Champaignes Bildnis von Agnès A rnauld (Dorival Nr. 139) von 1662 
zeig t, betete man natürlich auch in Port-Royal des Cham ps vor Kunstw erk en 
mit der D ar stellung C hristi, doch handelt es sich dabei nicht um ein Gemälde, 
sond ern um ein skulpturales Kruzifix.
	        

Downloads

Downloads

Full record

ALTO TEI Full text PDF (compressed) PDF (full size)
TOC
Mirador

This page

PDF Image Preview Image Small Image Medium ALTO TEI Full text Mirador

Image fragment

Link to the viewer page with highlighted frame Link to IIIF image fragment

Formats and links

Formats and links

The metadata is available in various formats. There are also links to external systems.

Formats

METS METS (entire work) MARC XML Dublin Core

Links

OPAC DFG-Viewer Mirador

Cite

Cite

The following citation links are available for the entire work or the displayed page:

Full record

RIS

This page

Citation recommendation

Please check the citation before using it.

Image manipulation tools

Tools not available

Share image region

Use the mouse to select the image area you want to share.
Please select which information should be copied to the clipboard by clicking on the link:
  • Link to the viewer page with highlighted frame
  • Link to IIIF image fragment

Contact

Have you found an error? Do you have any suggestions for making our service even better or any other questions about this page? Please write to us and we'll make sure we get back to you.

How much is one plus two?:

I hereby confirm the use of my personal data within the context of the enquiry made.