IX 
ABSTRAKTE KUNST 
Die abstrakten Künstler ge 
stalten das Ungegenständ 
liche, ohne durch ein ge 
meinsames Problem mitein 
ander verbunden zu sein. Die 
abstrakte Kunst ist vieldeutig. 
METAPHYSIKER 
Das Unmaterielle durch das 
Materielle darzustellen, ist 
das Problem der Metaphy 
siker. Als Futuristen wollten 
sie die Museen in Brand stek- 
ken, als Metaphysiker sind 
siefroh, die Museen alsAlters- 
asyl benutzen zu können. Das 
ist die Strafe dafür, daß sie 
die Unendlichkeit mit drei 
Kuhschwänzen messen woll 
ten. 
SUPREMATISMUS 
Die Mitternacht der Kunst 
schlägt. Die schönen Künste 
werden in Acht und Bann ge 
tan. Der Abgott-Künstler ist 
ein Vorurteil der Vergangen 
heit. Der Suprematismus 
preßt die ganze Malerei in 
ein schwarzes Quadrat auf 
einer weißen Leinwand zu 
sammen. 
Ich habe nichts erfunden. 
Nur die Nacht habe ich in mir 
empfunden, und in ihr habe 
ich das Neue erblickt, das 
ich Suprematismus nannte. 
Durch die schwarze Fläche, 
die ein Quadrat bildete, hat 
es sich ausgedrückt. 
MALEWITSCH. 
Die Kunstbörsen haben durch 
die Inflation des Quadrates 
jedem die Mittel gegeben, 
Kunst zu treiben. Die Her 
stellung von Kunstwerken ist 
nun einsichtigerweise so er 
leichtert und vereinfacht, daß 
ART ABSTRAIT 
Les artistes abstraits forment 
l’inobjectif sans être liés en 
tre eux par un problème com 
mun. L’abstractionisme pré 
sente des sens multiples. 
MÉTAPHYSICIENS 
Représenter l’immatériel par 
le matériel, voilà le problème 
des métaphysiciens. Futu 
ristes, ils voulaient mettre feu 
aux musées; métaphysiciens, 
ils sont contents de pouvoir 
se servir des musées comme 
de maisons pour la vieillesse. 
Voilà la punition pour avoir 
voulu mesurer l’immensité 
au moyen de trois queues 
de vaches. 
SUPRÉMATISME 
Minuit de l’art sonne. Les 
beaux arts sont mis au ban. 
L’artiste-idoie est un préjugé 
du passé. Le suprématisme 
presse toute la peinture dans 
un carré noir sur une toile 
blanche. 
Je n’ai rien inventé. J’ai seule 
ment senti la nuit en moi, et 
c’est en elle qui j’ai entrevu 
le nouveau que j’ai nommé 
le suprématisme. Il s’est ex 
primé par la surface noire en 
forme de carré. 
MALEWITSCH. 
Par l’inflation du carré les 
bourses de l’art ont procuré 
à chacun les moyens de faire 
de l’art. A présent la pro 
duction d’œuvres d’art est 
sciemment tellement facilitée 
et simplifiée qu’on ne saurait 
ABSTRACT ART 
The abstract artists give form 
to the inobjective without 
being bound by a common 
problem. Abstractivim offers 
multiple senses. 
METAPHYSICIANS 
To represent the immaterial 
by the material is the pro 
blem of the metaphysicians. 
As futurists they would put 
fire to the museums, as meta 
physicians they are happy 
to use museums as asylums 
for the old age. This is the 
punishment for having wi 
shed to measure eternity with 
three cowstails. 
SUPREMATISM 
Midnight of art is ringing. 
Fine art is banished. The ar 
tist-idol is a prejudice of the 
past. Suprematism presses 
the entire painture into a 
black square on a white can 
vas. 
I did not invent anything. It’s 
only the night I felt in me, 
and it is there I perceived 
the new, which I called Supre 
matism. It has expressed it 
self by the black plain that 
formed a square. 
MALEWITSCH. 
By the inflation of the square 
the art-exchanges have pro 
cured the means to deal in 
art to everybody. Now the 
production of works of art 
is judiciously so facilitated 
and simplified that nobody
	        
Waiting...

Note to user

Dear user,

In response to current developments in the web technology used by the Goobi viewer, the software no longer supports your browser.

Please use one of the following browsers to display this page correctly.

Thank you.