Kunsthaus Zürich Logo
  • First image
  • Previous image
  • Next image
  • Last image
  • Show double pages
Use the mouse to select the image area you want to share.
Please select which information should be copied to the clipboard by clicking on the link:
  • Link to the viewer page with highlighted frame
  • Link to IIIF image fragment

Jahresbericht 1962 (1962)

Access restriction

There is no access restriction for this record.

Copyright

The copyright and related rights status of this record has not been evaluated or is not clear. Please refer to the organization that has made the Item available for more information.

Bibliographic data

fullscreen: Jahresbericht 1962 (1962)

Periodical

Title:
Jahresbericht
Collection:
Journals
Document type:
Periodical
Persistent identifier:
20416
Place of publication:
Zürich
ISSN:
1013-6916

Periodical volume

Title:
Jahresbericht 1962
Collection:
Journals
Document type:
Periodical volume
Shelfmark:
Per 374 : 1962
Persistent identifier:
20416_1962
Volume count:
1962
Place of publication:
Zürich
Publisher:
Zürcher Kunstgesellschaft
Year of publication:
1963
Edition:
[Electronic ed.]
Language:
German

Chapter

Title:
Kunsthausbesuch
Collection:
Journals
Document type:
Periodical
Structure type:
Chapter

Contents

Table of contents

  • Jahresbericht
  • Jahresbericht 1962 (1962)
  • Book cover
  • Front paste down
  • Title page
  • Blank page
  • [Jahresbericht]
  • Sammlung
  • Ausstellungen
  • Bibliothek
  • Kunsthausbesuch
  • Kunstgesellschaft
  • Vorstand und Kommissionen der Zürcher Kunstgesellschaft im Jahre 1962
  • Veröffentlichungen
  • Blank page
  • Rechnung
  • Hinweis auf einige Neuerwerbungen
  • Blank page
  • Part of figure
  • Blank page

Full text

KUNSTHAUSBESUCH 
Ueber den Kunsthausbesuch orientieren nachfolgende Auf- 
stellungen: 
Besucher insgesamt 
Zahlende 
Nicht Zahlende 
An Sonntagen insgesamt 
An Sonntagen Zahlende 
An Sonntagen nicht Zahlende 
1962 1961 1960 
151872 195652 167 847 
76213 124554 79 740 
75 659 71 098 88 107 
41 903 52 355 48 061 
17 002 30 560 20 186 
924 901 21 795 27 875 
Auswärtige Schulklassen und Studentengruppen mit ermäßig- 
tem Eintritt wurden 93 mit 2561 Teilnehmern gezählt, 
andere Besuchergruppen: 66 mit 2013 Teilnehmern (1961: 
Schulklassen und Besuchergruppen zusammen: 339 mit 
11 008 Teilnehmern. 
Stadtzürcherische Schulen mit freiem Eintritt 432 Klassen 
mit 6824 Schülern und Lehrern (1961: 343 mit 5716). 
Kantonale Schulen und Seminare 236 mit 3426 Besuchern 
(1961: 310 mit 5523). 
Studenten der beiden Hochschulen (kunstgeschichtliche Semi- 
nare) 34 Besuche mit 1492 Teilnehmern (1961: 22 mit 
1051). 
Private Schulen mit freiem Eintritt 107 mit 2054 Besuchern 
(1961: 76 mit 1470). 
Verkauft wurden vom 1. Januar bis 31. Dezember 1962 in den 
verschiedenen Ausstellungen total 8609 Kataloge sowie 
} 
M
	        

Downloads

Downloads

Full record

ALTO TEI Full text PDF
TOC
Mirador

This page

PDF Image Preview Image Small Image Medium ALTO TEI Full text Mirador

Image fragment

Link to the viewer page with highlighted frame Link to IIIF image fragment

Formats and links

Formats and links

The metadata is available in various formats. There are also links to external systems.

Formats

METS METS (entire work) MARC XML Dublin Core

Links

OPAC DFG-Viewer Mirador

Cite

Cite

The following citation links are available for the entire work or the displayed page:

Full record

RIS

This page

Citation recommendation

Please check the citation before using it.

Image manipulation tools

Tools not available

Share image region

Use the mouse to select the image area you want to share.
Please select which information should be copied to the clipboard by clicking on the link:
  • Link to the viewer page with highlighted frame
  • Link to IIIF image fragment

Contact

Have you found an error? Do you have any suggestions for making our service even better or any other questions about this page? Please write to us and we'll make sure we get back to you.

What color is the blue sky?:

I hereby confirm the use of my personal data within the context of the enquiry made.